Wednesday, February 11, 2015

Erti Kerinduan..

Assalamualaikum..

Tahun 2014 merupakan tahun yang penuh dengan cabaran. 2014 juga tahun yang penuh dengan ujian mental dan fizikal. Dalam tahun ini juga hubungan kami makin kuat dan tiada siapa dapat menembusinya. Kami lebih kenal antara satu sama lain. Kami lebih rapat antara satu sama lain. Dengan big boss, boss, pegawai atasan hinggalah yg bawah2. Kami lebih kepada kawan rapat berbanding kawan sekerja. Kami luahkan perasaan, kami share masalah. Ketawa bersama dan menangis pun bersama.

Tahun 2014 jugalah buat julung2 kalinya, kami melihat big boss / ayahanda kami menangis.. Menangis dalam menyampaikan berita tentang ujian yang bakal kami terima. Kami seperti kehilangan arah, semangat kami hilang, terbang entah ke mana. Hari-hari yang kami lalui penuh dengan kemurungan. Adakalanya kami ketawa dan adakalanya kami menangis. Entah.... kami sendiri pun tak tahu, emosi jenis apakah itu..

Berbulan-bulan kami dilayan seperti kami tidak pernah berjasa kepada mereka. Kami ini diandaikan seperti anjing kurap yang hanya menumpang demi secebis daging yang bila-bila masa akan di tendang ke jalanan kembali.. Sungguh hina diri kami ini, di mata mereka. 

Ujian demi ujian kami terima. Ayahanda yang menjadi pelindung kami akhirnya meninggalkan kami. Pemergiannya dalam keterpaksaan.. Sungguh.. Sungguh kami menangis di hari terakhir ayahanda bersama kami. Sungguh.. Sungguh kami terasa dengan kehinlangan beliau. Sungguh.. Sungguh kami tidak tahu dengan siapa lg kami nak bergantung harapan. Waktu itu, air mata menjadi teman setia kami. 

Akhirnya, setelah berbulan2 kami digantung tidak bertali, keputusan telah diberikan. Hanya 2 pilihan yang kami ada. Ada yang nekad untuk pergi, ada yang sampai ke akhirnya tak tahu nk buat keputusan apa.. Makan tak kenyang, mandi tak basah... Tido pon x lena.. 

Masanya telah tiba... Aku kehilangan 9 orang kawan yang aku dah anggap seperti kakak dan abg ku sendiri. Aku ditinggalkan sendirian.. Menangis, aku menangis.. Sehingga kini, aku masih lagi menangis.. Menangis rindukan mereka.. Aku rinduuu... Rindu gelak ketawa mereka. Rindu gurauan mereka. Rindu nak gaduh dengan mereka. Rindu nak peluk mereka.. 











Semoga hubungan persahabatan kita kekal sampai bila2. Walaupun di kejauhan.. Rindu kamu semua ketat2!! Mmuahh2!!!

No comments:

Post a Comment